Pääsiäinen

06 huhtikuuta 2015

Helsinki, Suomi






Meidän pääsiäinen sujui Kankaanpään suunnilla mummolassa. Olin vakuuttunut että palmusunnuntain suklaamunien yliannostuksen ja siitä seuranneen varsin imelän olon jälkeen, en enää sietäisi yhtään herkkuja. Tietenkin olin niin väärässä. Suklaa, se katala epeli koukuttaa vaan tiukemmin otteeseensa mitä enemmän sitä maistelee. 

En tiedä oliko se joku pitkän työviikon jälkeinen vapaisiin siirtyminen, aamulla nautitut pari kupposta kahvia vai nämä hitsin suklaamunat, mutta koko lauantai aamupäivän olin todella levoton. Tai sitten holtiton sydämenpamppailu johtui iltapäivälle kaavaillusta avantouinnista. Lopulta uiminen viileässä vedessä ja pipopäässä saunassa hikoilu oli kerrassaan koukuttavaa toimintaa. Illalla olin suht seesteinen ja raukea. Hommaa pitää ehdottomasti testata ensi talven rapsakoilla pakkasilla jo senkin vuoksi että sain Pekalta kuittailua. Pääsin muka ihan liian helpolla kun ulkona oli plussa-asteita ja jäätikköä lammen reunoilla vain nimeksi. 

Seija- Mummilla oli kadehdittava kokoelma intiaaneja ja muovieläimiä. Aika monet on samantyylisiä millä leikin itsekin pienenä. Luulen että olen elänyt puitteiltaan aika vastaavan pääsiäisen reilut parikymmentä vuotta sitten. Liikaa herkkuja ja laatikolllinen eläinleluja. Aamupäivästä lähdettiin takaisin kotiin. Söin viimeisen suklaamunan jonka löysin. Onneksi ne on loppu.

Terveisin Anna-Maria Mäkelä

Ei kommentteja

Copyright © Annan tirpat. Blog Design by SkyandStars.co